De åtta budorden

1.Du skall inte ha några andra pizzabagare vid sidan av mig.


2. Du skall inte missbruka pizzerians namn, ty pizzerian skall inte låta den bli ostraffad, som missbrukar hans namn.


3.Tänk på Pizzadagen (varje dag), så att du helgar den.


4. Hedra din pizzabagare och din pizzeria för att det må gå dig väl och du må länge leva i ditt land.


5. Du skall inte Lämna pizza kvar på talriken.


6. Du skall inte pröva nya pizzor.


7. Du skall hava såsen vid sidan om .


8. Du ska inte bära falskt vittnesbröd med sås mot din nästa.

 


Kommentarer
Postat av: RKE KOKE

Amigo..jag äer en gamal pizzabagare..snart 70 år

hela sverige vet vem äer jag..de va so fårut..vi

viste ala varanda..de var rulig att backa pizza.

Pepino Esparandio(han har dåt)som har startat pizza

italijanska..såm heter..pizzeria opera..vid gustav adolfs tårige stockholm..sen cåm pompeji,å så vidare.

Jag ticker dit blog..he he..jag kan inte bra svenska

att skriva..jag har komit 1967 janurai..11..den 12

janurai borgar att joba po skna vabis södertalje.

Jag fåt gratis bara frukost..ock så ala po de set

Saluti amigo..skriva mig majl... [email protected] cao amigo viva suchi he he he

2011-11-10 @ 19:36:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0